“Vis hvor god du faktisk er”
INNHOLDSSJEF | PROSJEKTLEDER
Begrepet innholdsmarkedsføring er en fornorsking av det engelske begrepet «Content Marketing» og kan beskrives som en markedsstrategi som handler om det å eie i motsetning til å leie medieplattformer. Innenfor denne strategien gjelder det å skape, samt distribuere godt og relevant innhold i egne kanaler. Dette for å tiltrekke seg nye kunder, men også engasjere og beholde de som allerede er med.
“Vis hvor god du faktisk er”
Der hvor mer tradisjonell markedsføring og reklame prøver å fortelle folk der ute hvor god og flink man er, så viser innholdsmarkedsføring hvor god man faktisk er. Det man ønsker er å få potensielle kunder til å komme selv, og dette gjøres ved å produsere innhold kontinuerlig for å bli en troverdig aktør innenfor ditt felt.
Med sosiale mediers enorme inntog over de seneste tiårene, så blir akkurat dette med innholdsproduksjon og innholdsmarkedsføring en meget viktig brikke for suksess i tiden fremover. Digitale flater og kanaler er i stadig forandring og det gjelder å henge med i svingene så man klarer å utnytte alle mulighetene som ligger der ute på en best mulig måte.
Ved å benytte seg av innholdsmarkedsføring på en god måte så pusher man ikke direkte tjenestene og produktene sine, men man prøve å skape et mer langsiktig forhold. Man ønsker å få kunder til å handle med en god og trygg følelse. Her gjelder det å ha nyttig og relevant innhold som disponeres gjennom selve salgsprosessen og hele kundereisen (CRM). Tenk at relasjonen er viktig både før salg, under salg og etter salg. Innholdsmarkedsføring er en viktig nøkkel for å fremstå som en troverdig, spennende og oppdatert aktør der ute på de forskjellige sosiale mediene. Godt innhold gir fornøyde og interesserte følgere.
Har du spørsmål eller ønsker å kontakte oss?